پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح خط انتقال گاز دامغان- کیاسر – ساری با حضور وزیر نفت+ تصاویر

0

پایگاه خبری چهاردانگه: عملیات انتقال گاز عسلویه از مسیر قوشه – دامغان – کیاسر به ساری به پایان رسید و با انجام ۱۷۰ کیلومتر لوله گذاری به قطر ۴۲ اینچ با ظرفیت تامین گاز به حجم ۴۰ میلیون متر مکعب در روز، زمینه پایداری گاز در استان مازندران فراهم شد.

 افتتاح خط انتقال گاز دامغان به ساری با حضور وزیر نفت+ تصاویر

با اجرای این طرح با اعتباری بیش از  ۸۲۰۰ میلیارد ریال، دغدغه افت فشار گاز در فصل زمستان در استان‌های شمالی پایان یافت.

گاز رسانی به ۱۵۰ روستای بخش چهاردانگه، شهر فریم و ۵۶ روستای دودانگه ساری از دیگر نتایج مهم این طرح است که برخورداری این روستا‌ها از گاز، زمینه حفظ جنگل‌های هیرکانی و منابع طبیعی هم فراهم می‌شود.

افتتاح خط انتقال گاز دامغان به ساری با حضور وزیر نفت+ تصاویر

در سایه اقدامات شایسته دولت و در اقدامی فراگیر،   ۱۲۰ پیمانکار شرکت گاز به طور همزمان در حال اجرای طرح‌های گازرسانی به روستا‌های مازندران هستند که تا پایان سال ۹۷، تمامی مناطق مازندران از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

افتتاح خط انتقال گاز دامغان به ساری با حضور وزیر نفت+ تصاویر

ابراهیم زاده مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه اجرای این طرح پس از قطع جریان گاز از ترکمنستان به مازندران از زمستان سال ۸۶ آغاز شد، افزود: ۴۰ میلیون متر مکعب گاز ، روزانه در خط لوله ۴۲ اینچی دامغان  به ساری جریان خواهد یافت تا علاوه بر تامین گاز ۱۶۰ روستای شهرستان ساری ، ۱۳ میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز کارخانه‌ها نیز تامین شود.

ابراهیم زاده ساخت این خط لوله را گامی بلند برای پایان دغدغه کاهش فشار گاز استان‌های شمالی در زمستان دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح بزرگ ، دیگر نیازی به واردات روزانه حدود ۱۰ میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان نیست.

خط انتقال گاز دامغان به ساری ۱۲ ایستگاه شیر بین راهی و هشت ایستگاه انشعاب دارد و در ساخت آن ۱۴ هزار و ۵۰۰ شاخه لوله ۴، ۲ اینچ به وزن ۸، ۴ هزار تن استفاده شده است که از کارخانجات داخلی تامین و با ۵ هزار تریلر به محل کارگاه‌های پروژه حمل شده است.

 افتتاح خط انتقال گاز دامغان به ساری با حضور وزیر نفت+ تصاویر

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.