پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران‌: برای تکمیل سد هراز پیگیر ‌منابع مالی خارجی هستیم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از سد هراز اظهار داشت: سد هراز از پروژه‌های مهم ملی بوده که نیاز به منابع دارد و منابع آن 480 میلیون یورو است که درحقیقت باید فاینانس می‌شد و برای فاینانس مذاکرات گوناگونی را وزارت نیرو انجام داده که ما نیز پیگیر هستیم تا بتوانیم منابع مالی خارجی فراهم کنیم.

وی افزود: نقشه‌ها آماده بوده پیمانکار پای کار است که اگر منابع فراهم شود چهار سال زمان می‌برد تاسد به اتمام برسد همچنین در حالت فوری نیاز به 80 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که برای جاده هراز که زیرآب سد می‌رود و تونلی که برای کنارگذر ساخته شود به دستور رئیس جمهور دریافت کردیم که در اختیار پیمانکاربگذاریم تا مشکلی به وجود نیاید که امیدواریم با تزریق آن تحرک در این پروژه به وجود آید تا 11کیلومتر جاده ساخته و پایه فندانسیون و ساخت بدنه سد آغاز شود.

اسلامی گفت: برنج یک محصول استراتژیک برای مازندران بوده که به گفته کارشناسان کیفیت محصولات مطلوب است که امیدواریم کشاورزان با استفاده از روش‌های بهینه سهم خود را در ارتقا و بهره وری بیش از پیش ایفا کنند.

وی افزود: هر ساله اراده دولت جهت حمایت از کشاورزان به این گونه است که از 30 تیر تا30 آبان برنج وارد نشود که امسال نیز با امضای سه ستاندار استات‌های شمالی از رئیس جهور خواستیم در این ایام واردات برنج ممنوع شود تا در این ایام بازار مصرف تولید با مشکل مواجه نشود.

استاندار مازندران بیان کرد: از طرفی کشور یک میلیون تن کسری برنج دارد که این کمبود باید از طریق واردات تامین شود.

اسلامی گفت: ایام حج، محرم و صفر در پیش است که باید ببینیم تنظیم بازار چگونه خواهد بود که اراده قاطع بدین گونه است که واردات انجام نشود اما اگر تنظیم بازار شرایط را به گونه ای فراهم کند که برای مردم مشکلی پیش آید،ستاد تنظیم بازار تصمیم می‌گیرد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.