پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آخرین وضعیت بیماران اسهالی روستای بندپی نوشهر اعلام شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، محسن اعرابی اظهار داشت: تعداد 132 مورد مراجعه کننده به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر به دلیل ابتلا به بیماری اسهالی در دو روز اخیر داشتیم که از این تعداد 12 نفر بستری شدند.

وی افزود: 42 نفر از سرنشینان به صورت سرپایی با دریافت سرم اقدامات لازم درمانی انجام شد بقیه کاملا به صورت سرپایی خدمات خود را دریافت کردند و نیاز به سرم تراپی نداشتند.

اعرابی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مجموع 40 بیمار بستری در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر داریم که 36 مورد از این بیماران کودکان هستند و چهار نفر از بزرگسالان هستند، تصریح کرد: خوشبختانه با اقداماتی که توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی انجام شده و با تحویل گرفتن شبکه آبرسانی از شورای روستای بندپی، لایروبی مخازن آب و شستشوی مخازن انجام شده و آبی که در شبکه آب برقرار است دارای کلرکافی بوده و قابل استفاده در اختیار مردم است.

وی از ساکنان روستای بندپی نوشهر تقاضا کرد تا با رعایت کامل بهداشت فردی به ویژه شستشوی دست با آب و صابون پس از هر مورد اجابت مزاج و قبل از مصرف مواد غذایی، میوه و سبزیجات تازه را نیز با رعایت نکات بهداشتی و شستشوی کامل استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افرادی که مبتلا به تب هستند و یا مبتلا به اسهال هستند خواست در صورتی که در منزل هستند با استفاده از محلول مایع درمانی او آر اس مایعات از دست رفته را جبران کنند و اگر نیاز به پزشک دارند فورا به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر و یا به تیم پزشکی مستقر در خانه بهداشت بندپی مراجعه کنند.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.